فایل فور شاپ

آموزش ها و صفحات مطالعه شده از اینترنت

فایل فور شاپ

آموزش ها و صفحات مطالعه شده از اینترنت

در مورد فید آر اس اس و فید خوان بیشتر بدانیم

در مورد فید آر اس اس و فید خوان بیشتر بدانیم


در این مقاله با فید آر اس اس ، کاربرد خوراک و فید سایت و همچنین استفاده از آن آشنا خواهید شد . خواندن این مقاله به تمامی وبمستران عزیز توصیه میشود .
آر اس اس چیست ؟
در لغت آر اس اس به معنای ارتباطات واقعا ساده ! است که مخفف عبارت really simple syndication می باشد و یا به تعبیری به نوشتهٔ دن لیبی در نت اسکیپ ، هم نشری سراسری ساده Rich Site Summary که به آن Rss میگویند
آر اس اس به زبان ایکس ام ال xml ارائه میشود و متناسب با نسخه ارائه شده خود ساختار خاص خود را دارد که به وسیله کنسرسیوم RDF یا Resource Description Framework پشتیبانی می‌شود .
  

آر اس اس چه کاربردی دارد؟
مهم نیست که شما صاحب سایت یا وبلاگ باشید . کاربرد آر اس اس امروزه در جهان برای کاهش اتلاف وقت در بازدید و چک کردن مطالب سایتهای محبوب به کار میرود . اگر یک بار از آن استفاده کنید مشتری دائمی آن خواهید شد . اکنون نمیتوان سیستمی یافت که از آر اس اس استفاده نکند . آر اس اس یعنی مطالب آخر و سر تیتر اخبار و چکیده مطالب یک سایت را بدون باز کردن سایت و قالب و لوگو و مواردی که ممکن است وقت ما را تلف کنند ببینیم و استفاده نماییم . تمامی سیستم های وبلاگدهی ، سیستمهای مدیریت محتوا و سیتمهای شبه سایت ، به اختیار سازندگان ، همگی دارای فید آر اس اس می باشند .

ارائه فید از طرف سایت یا وبلاگ به چه معناست؟
اکنون وبمستران و یا صاحبان سیستم های وبلاگدهی به این نتیجه رسیده اند با ارایه فید و خوراک مطالب خود به صورت آر اس اس به بازدید کنندگان خود ، آنها را راضی نگه داشته و خود را محبوب نمایند . از طرفی با بازدید از فید و مشاهده عناوین ، مخاطب ثابت برای وبگاه خود دست و پا کنند . وقتی صاحب سایت مطالب خود را در قالب فید آر اس اس ارائه میدهد ، بدین معنی است که چکیده مطالب خود را به صورت آزاد برای مشاهده و باز نشر در اختیار عموم قرار داده است . فید آر اس اس در حال حاضر کاربرد دیگری ندارد .

فیدخوان چیست؟
همه کاربران اینترنت از آر اس اس و مزایای آن خبر ندارند و چون در مورد آن نیاموخته اند ، محبوب نیست و یا از آن به صورت عمومی استفاده نمیشود . فید خوان ها همه جا هستند مثلا در مرورگرها مکانی برای استفاده از فیدهای محبوب در نظر گرفته شده است .
سایتهایی اقدام به جمع آوری فید از سایت های مختلف و ارائه آن به صورت موضوعی و دسته بندی شده میکنند و در قالبی شکیل و ساده به عموم نمایش میدهند . به این صورت هر کاربر با انتخاب موضوع مورد نظر خود میتواند از چندین فید آر اس اس همزمان استفاده نماید بدون آنکه خودش بخواهد اینترنت را زیر و رو کند . به این سایت ها فید خوان میگویند . فید خوانی فقط مختص خبر و مطالب نیست بلکه انواع فید خوان مطلب ، تصویر ، موزیک – پادکست – وجود دارد که کاربران را به استفاده از فیدخوان ها ترغیب میکند .

فیدخوانی کپی برداری است؟
فید آر اس اس توسط صاحب هر سایت ارائه میشود و در آن چکیده مطالب قرار میگیرد . این بدین معنی است که خود صاحب سایت مطالب خود را برای بازنشر توسط دیگران و یا استفاده عمومی بدون ورود به سایت خود مهیا کرده است . اگر شخصی تمایل ندارد مطالب خود را ارائه کند نباید فید برای سایت خود در نظر بگیرد و یا اینکه لینک و کپی رایت خود را در آن قرار دهد که عینا همان مطالب بازنشر شده و مورد مشاهده و استفاده قرار گیرند .

فید آر اس اس برای گوگل مهم است؟
خیر ، گوگل در سال 2013 گوگل ریدر را مسدود کرد و فرمت دیگری از ایکس ام ال ارائه شد که وبمستران لینک های خود را درون آن قرار داده و گوگل خود همه محتوی صفحه را بررسی می نماید که به آن نقشه سایت sitemap میگویند . سایت مپ ها ساختار ساده ای دارند و به جز لینک مطالب فقط درصد اهمیت و تاریخ انتشار مطلب در آنها گنجانده شده است و در گوگل وبمستر میتوانید آن را به گوگل ارائه دهید .

مزایای سایت های فید خوان در ایران چیست؟
به دلیل سرعت در نوسان اینترنت ایران ، استفاده از همه سایتها برای یک کاربر عادی اینترنتی شاید غیر ممکن باشد اما با مراجعه به یک سایت فیدخوان میتواند از چکیده سایتهای متعدد و مطالب آنها استفاده نماید .
همچنین به دلیل سواد کم اینترنتی در ایران به دلیل ضعف آموزشی ، مراجعه به یک سایت فارسی زبان با امکانات آماده و حاضر برای استفاده از فید میتواند کمکی بزرگی به کاربران باشد .

آیا همه سایتها فید دارند؟
خیر ، فقط وبمسترانی که مایل به نشر آزادانه مطالب خود هستند و مایل به ارائه خدمات به بازدیدکنندگان خود هستند در سایت خود فید یا خوراک برای فیدخوانها و بازدیدکنندگان عمومی قرار میدهند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.